آزادوار شهری به قدمت تاریخ

زینب یوسفی کارآفرین 23 ساله، با ایده طلق روسری پول در می‌آورد

پول درآوردن به همین سادگی

تا به حال به این فکر کرده اید که می‌شود از یک ایده خیلی خیلی ساده و در عین حال بامزه، در حد طلق روسری، یک ناندانی بزرگ ساخت؟ گاهی ایده ها خیلی کوچک هستند ولی همین که بتوانی به سرانجام برسانی اش خودش کار بزرگی است. این دقیقا همان کاری است که زینب یوسفی انجام داده. ایده او شاید به ذهن خیلی از ما رسیده باشد ولی از بین همه، فقط زینب مرد عمل بوده. ایده او همین طلق ساده روسری است که خیلی از دخترها برای رعایت بهتر حجاب استفاده می‌کنند. او با این که حقوق خوانده کار آفرین نمونه تهران است، اختراعات و ایده های دیگری هم دارد که تاکنون فقط همین یکی به مرحله اجرا رسیده.

چه کار کرده اید که به شما گفته اند کار آفرین نمونه؟

استارت کار از کلاس های کارآفرینی ای که شهرداری برگزار کرده بود، زده شد. بعد راه باز شد برای اختراع و ایده پردازی که در عرض یک سال توانستیم یکی از ایده هایمان را به خط تولید برسانیم و بعد از مدتی کارمان به صادرات به کشورهای عربی رسید.

چه شد که این ایده به ذهنتان رسید؟

از حجاب های لبنانی و ورودشان به ایران. ایده های دیگر ما سرمایه های هنگفتی می‌خواست که نداشتیم. اما سرمایه اولیه برای این کار، فقط 50 هزار تومان بود. ابتدا هزار تا طلق زدیم. بعد تولید ما هم بیشتر شد.

برای تولید این کار، جای خاصی هم کمکتان کرد؟

نه. خودمان همه کارش را انجام دادیم. تیرماه 88 بود که رفتم بازار و مواد اولیه را خریداری کردم و در یکی از اتاق های منزل کار را شروع کردیم. وقتی فروش اولیه را انجام دادیم، سفارش های زیادی گرفتیم. با درآمد اولیه دستگاه های بهتری خریدیم و کار را توسعه دادیم.

چند نفر بودید؟

خودم و خواهرم زهرا که 22 ساله است.

بازاریابی تان در کشور های دیگر چطور بود؟

در اولین سفری که به کربلا رفتیم با مغازه دار های آن جا صحبت کردم. مغازه دار ها هم با دیگر کشورها ارتباط داشتند، کم کم محصول ما را به آن ها هم ارائه دادند و درخواست ها از کشور های دیگر بیشتر شد.

درآمد الانتان چقدر است؟

در این یک سال 10 میلیون تومان درآمد داشتیم، با همان سرمایه ناچیز. چون فقط همت لازم است.


نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:زینب یوسفی, کارآفرین , طلق روسری, رعایت , حجاب , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است